FANDOM

Про стрічку Редагувати

Що було б, якби гігантський астероїд не врізався в Землю, не спричинив кліматичних змін, а гігантські ящери не вимерли? У грудні 2015 цікава і зворушлива анімаційна історія від Піксар про динозавра Арло - добропорядного велетня з чуйним серцем. У результаті трагічних подій Арло залишається один-однісінький у великому світі, допоки не зустрічає маленького неслухняного хлопчика-неандертальця. Так починається їхня надзвичайна мандрівка, сповнена пригод, гумору і вірної дружби.

Про створення фільму Редагувати

Творці нового анімаційного фільму Disney / Pixar ДОБРИЙ ДИНОЗАВР поставили собі питання: що було б, якби астероїд, що колись змінив хід життя на Землі, пролетів повз нашої планети, і динозаври б не вимерли? Disney / Pixar запрошує нас у вражаючий світ динозаврів, розповідаючи про неймовірні пригоди апатозавра на ім’я Арло, який всупереч усім законам природи подружився з людським хлопчиком, якого він назвав Скок.

«З народження навколишній світ лякає Арло, – говорить режисер стрічки Пітер Сон. – Незважаючи на це, він дуже веселий, рішучий і здатен на сміливі вчинки, якщо потрібно допомогти своїй родині. Єдине, що може зупинити Арло на півдорозі – це страх ».

«Спочатку зрозуміло, що Скок – повна протилежність Арло, – продовжує Сон. – Він упертий, відважний і володіє всіма тваринними інстинктами. Це класична історія про хлопчика і його собаку, тільки в нашому випадку роль хлопчика грає динозавр, а роль собаки – хлопчик».

Сюжет фільму розповідає про життя Арло в глушині доісторичних джунглів, де динозавру доводиться щомиті боротися зі своїми страхами. За словами продюсера Деніс Рім, незаймана природа грає важливу роль у фільмі: «Дика природа може приборкати кого завгодно, навіть величезного динозавра».

Кінематографісти черпали натхнення в ландшафтах Дикого Заходу. Багато елементів тамтешньої природи наочно доводили, що в деяких ситуаціях навіть гігантський динозавр може відчути себе малятком, а це, зрозуміло, тільки живило фобії Арло. «Динозавру доводиться долати безліч страхів, – говорить Сон. – Його батько знає, що син здатен на багато, проте Арло має переконатися в цьому на власному гіркому досвіді».

Арло доведеться зустрітися з унікальними персонажами, які, так чи інакше, вплинуть на його світосприйняття. Однак найважливішою стане зустріч зі Скоком. «Приязнь, яка зав'язується між динозавром і хлопчиком, допомагає Арло побороти власні страхи і зустрітися з головним та найбезжальнішим противником – неприборканою природою».

«Арло молодий і вразливий, – пояснює режисер персонажної анімації Метт Нолті. – Він абсолютно невпевнений у собі, і ми хотіли підкреслити це в його зовнішності. Він менший та худіший за своїх однолітків. Скажімо, у моїх дітей зуби, ступні і вуха розвинуті не так добре, як у однолітків. За тією ж аналогією ми цілеспрямовано зменшували м'язи Арло, його ноги і хвіст, щоб якось пояснити глядачеві – головному героєві є чого боятися ».

«Тато – сильний та великий, – продовжує Нолті. – Він має кремезну статуру та завжди йде напролом. Поставивши собі ціль, він рухається до неї по прямій. Арло ж пересувається зигзагами». Арло змушений жити в тіні своєї сестри і брата, які з народження перевершували його у всіх проявах. Робота і домашні обов'язки даються їм без зусиль, що зайвий раз підкреслює нікчемність Арло. Динозаврик хоче справити враження на свою сім'ю, але щоразу сідає в калюжу з тих чи інших причин.

«Тато дає Арло завдання – юний нащадок повинен зробити щось важливе і значне, – розповідає Сон. – Він повинен вистежити і зловити злодюжку, що краде припаси динозаврів. Нарешті, у Арло з'являється шанс себе проявити. Але й тут юну рептилію підстерігає невдача. Виявляється, він не в змозі вбити спійману здобич. Він відпускає злодюжку, чим розлючує батька». Тато сварить сина, сподіваючись, що черговий урок піде йому на користь. Арло не так просто змиритися з черговою ганьбою. «Він звинувачує у всьому злодюжок, які тягають у динозаврів припаси», – говорить Сон.

Затьмарюючий очі гнів веде Арло в гущавину, де юний герой змушений визнати – він заблукав. Арло розуміє, що його шанси на виживання мізерні, поки поруч не з'являється несподіваний союзник, який простягає йому руку допомоги. Злодюжка, яким, як згодом з'ясовується, був Скок, не втік далеко від Арно, незважаючи на те, що з динозавром вони розлучилися явно не по-дружньому. «Скок є повною протилежністю Арло, – говорить супервайзер по розкадруванню Келсі Манн. – Хлопчик неймовірно хоробрий, наполегливий і винахідливий. Він живе в лісах все своє життя. Тому Арло змушений покластися на його знання і досвід, якщо хоче вижити ».

Настільки не схожі один на одного друзі вирушають в захоплюючу подорож, продираючись через казково красиві, але надзвичайно небезпечні нетрі – Скок погоджується супроводити Арло додому. По дорозі вони зустрічають багато колоритних персонажів, включаючи сімейство тиранозавра. За словами Манна, вони чимось нагадують ковбоїв в обличчі динозаврів. «Є в них щось від фермерів-пустельників – такі ж спокійні, але загрозливо сильні та масивні. Вони відкривають очі Арло на те, як потрібно боротися зі своїм страхом».

Працюючи над сімейством тиранозаврів, художники надихалися родиною фермерів з північно-західного тихоокеанського узбережжя США. Кінематографісти наткнулися на будинок цієї родини під час дослідницького турне і були зачаровані їхньою зовнішністю і ставленням до життя. «Ми заворожено спостерігали, як хвацько вони управляються з величезним стадом, – говорить Сон. – Але справа навіть не тільки і не стільки в цьому. Ми були вражені тим, наскільки всі члени цієї великої родини люблять і піклуються одне про одного».

Дикий Захід для динозаврів Редагувати

Режисер Пітер Сон і команда художників і технічних фахівців Pixar доклали багато зусиль, щоб зробити фільм красивим і реалістичним. Група вивчила Дикий Захід Америки, починаючи з міста Джунтура (штат Орегон) і аж до долини Джексон Хоул (штат Вайомінг). Саме в тій місцевості, якщо вірити сценаристам, заблукав Арло.

Ідея про те, що головний герой повинен заблукати, стала основним лейтмотивом сценарію. Насправді, якщо вірити словами продюсера Деніс Рім, саме заради цього було організовано дослідницький кінний похід в Вайомінг. Дорога кінематографістів проходила вздовж гірського хребта Тетон і річки Снейк. «Ми цілеспрямовано прагнули занурити Пітера і деяких з його колег в пучину незайманої природи, – говорить Деніс Рім. – Ми щиро сподівалися заблукати, щоб відчути, що переживає людина, яка збилася зі шляху».

Так і сталося. Асоціативний продюсер Мері Еліс Драммен насилу уникнула серйозного каліцтва під час одного з кінних переходів. «Ми їхали дуже довго, – згадує вона. – Ми забралися на пагорб, вершину якого прикрашала сніжна шапка. Побачивши, що далі дороги немає, наш провідник дав команду відступати. Я спробувала розвернути коня, але він, напевно, замерз і вирішив впасти на землю і покататися в багнюці. Я б без зусиль вистрибнула з сідла, але нога заплуталася у стремені».

Дивом Драммен вдалося висмикнути ногу із стремені за кілька секунд до того, як кінська туша розплющила її. Однак цей інцидент наочно показав, наскільки небезпечною буває природа. Переживаючи на особистому прикладі температурні й інші атмосферні коливання, кінематографісти усвідомили, що жива природа відіграла важливу роль в подорожі Арло.

«Дика природа стає найнебезпечнішим ворогом Арло, – вважає художник-постановник Харлі Джессап. –Здається, сама планета хоче допомогти герою змінитися і насилає на нього випробування одне за іншим». Джессап стверджує, що дослідницька експедиція дійшла до Південної Монтани не тільки для того, щоб випробувати непрості кліматичні умови, але й насолодитися красою природи: «Нашим поглядам відкрилися неймовірні види – починаючи з долини Джексон Хоул і Тетонского хребта і закінчуючи дивовижними водоспадами в Йеллоустоуні. Ми побували і на заплавних луках Монтани, і в Червоній Пустелі, а згодом всі ці локації використовували для того, щоб розповісти про подорож Арло».

Кінематографісти хотіли продемонструвати у фільмі всю красу, яка траплялася їм на шляху. Тому вони звернулися до технічних фахівців Pixar з проханням придумати, як це краще зробити. «Нам потрібно було обробити величезний масив інформації, – говорить технічний директор проекту Санджем Бакші. – Дані по Вайомінгу ми знайшли в Інтернеті. З рештою територіями нам допомогло Американське Геологічне Управління, фахівці якого надали нам вичерпні ландшафтні дані по всіх Сполучених Штатах. Велика частина відомостей була представлена в якості аерофотографій».

Фахівці з команди Бакші скрупульозно і планомірно додавали на карту ділянки зелені, розглядаючи фотографії з супутників. «Ми зробили все від нас залежне, щоб світ фільму «Добрий динозавр» дійсно був вражаючим і реалістичним».

«Де б ми не були, нас скрізь переслідувало відчуття неоднозначності: елементи ландшафту були і прекрасними, і небезпечними одночасно, – розповідає Сон. – Нагадувало гірські зсуви чи лавини – зараз ґрунт здається тобі стійким, а в наступний момент він може піти у тебе з-під ніг. Втім, ми й не хотіли, щоб подорож головних героїв фільму була схожа на прогулянку по парку. Їх чекали суворі випробування, суворі навіть для динозавра ».

Саме краса і всесилля природи надихнуло авторів картини на те, щоб зробити ландшафт і флору повноцінними персонажами фільму, нарівні з Арло і Скоком.

Цікаві факти Редагувати

Заплив GoPro. Під час дослідницької експедиції по Вайомінгу кінематографісти зважилися сплавитися по річці Снейк. Подорож знімали на камеру GoPro. У якийсь момент кріплення камери ослабло, і вона впала в річку. На щастя, досвідчений гід, який знав річку, як свої п'ять пальців, зумів розрахувати, куди приблизно потік винесе цінну апаратуру. Камеру знайшли, при цьому вона продовжувала працювати. Знімальна група отримала безцінний матеріал, на якому було зображено весь заплив від початку і до кінця, у тому числі – і підводні зйомки!

Дизайн та локація Події фільму «Хороший динозавр» відбуваються на лоні природи Дикого Заходу, тож недивно, що погода постійно змінювалася. Готуючись до зйомок фільму, художники і техніки з Disney / Pixar створили цілу бібліотеку різних дощових і хмарових ефектів, які могли видозмінюватися і комбінуватися один з одним для отримання оригінальних поєднань. Зазвичай хмари малюються двомірними. Вперше в історії мультиплікації у фільмі «Хороший динозавр» хмари будуть стовідсотково об'ємні. Вони рухливі і можуть освітлюватися з будь-якого ракурсу, створюючи неймовірно реалістичну хмарність.

Величезні відкриті простори. Працюючи над величезними відкритими локаціями, Пітер Сон попросив продюсерів заручитися підтримкою Американського Геологічного Управління, співробітники якої надали кінематографістам відео зйомок з супутника. Інформація про висоти точок рельєфу місцевості стала відправною точкою подальших дослідженнях, розробки системи генерування комп'ютерного ландшафту і вибору ракурсів зйомки.

Фотореалістичність. Ландшафти і природа у фільмі «Хороший динозавр» унікальні. Стрічка переносить глядачів у світ, в якому практично можна відчути краплі дощу. Втім, автори фільму скромно кажуть, що це аж ніяк не можна назвати фотореалізмом. Просто спеціалісти з комп'ютерної графіки вийшли на певний рівень якісної деталізації. Деякі члени знімальної групи називали це «реалізм Шерон Калахан» на честь провідного оператора фільму. Будучи професійної художницею, вона провела багато годин, замальовуючи ландшафти, які надихнули творців стрічки. У підсумку саме її натренований погляд пейзажиста визначав, якими будуть локації фільму.

Вода, вода, навколо вода. У фільмі «Хороший динозавр» сцен з водою більше, ніж в будь-якому іншому фільмі Pixar. Одна тільки річка з'являється в 125 кадрах.

Персонажі Редагувати

Альтернативний всесвіт У світі фільму «Хороший динозавр» стародавні ящери не вимерли, а продовжували розвиватися по сходинках еволюції. Травоїдні (як апатозаври, включаючи всю сім'ю Арло) стали фермерами, а м'ясоїдні, як тираннозаври, – тваринниками.

Осідлай його, ковбою! Оскільки тираннозаври за сюжетом є тваринниками, кінематографісти хотіли, щоб вони виглядали, як справжні ковбої. Коли вони біжать, їх нижні кінцівки чимось нагадують ноги коней, а верхні стиснуті так, ніби тримають в пазурах вуздечку.

Постери й відео Редагувати

2015. Добрий динозавр
Teaser Poster - Ukraine
ДОБРЫЙ ДИНОЗАВР01:11

ДОБРЫЙ ДИНОЗАВР. Трейлер 1 (український)

Добрий динозавр. Тізер

ДОБРЫЙ ДИНОЗАВР02:19

Випадкова вікі